Fitchannel.com Advertising meets Growth Marketing.

De succesformule van Fitchannel.com. Steeds meer mensen kiezen ervoor om thuis fitnessoefeningen te doen, in plaats van in de sportschool. Fitchannel.com, het onlineplatform voor fitnessvideo’s on-demand waar John de Mol onlangs een minderheidsbelang in nam, loopt voorop in deze ontwikkeling. Afgelopen jaar wisten zij, mede met hulp van het Amsterdamse startup-agency ‘Bored of Advisors’, explosieve groei te realiseren in een hyper-competitieve markt.

Het recept voor deze groei is gebaseerd op een effectieve mix van traditionele advertising, onder andere op tv en radio, in combinatie met een datagestuurde Growth Hacking-aanpak. Zo ontstaat er een positieve-feedback-loop: Massamedia leidt tot meer verkeer, waardoor er sneller meer data en inzichten beschikbaar komen. Meer inzichten zorgt voor effectievere advertising.

Rick Pranger (): ‘Het mooie aan een digitaal product als , is dat je snel kunt experimenteren en bijsturen. Zo levert slim omgaan met data, substantiële verbeteringen op in instroom, conversie én product. De zichtbaarheid die massamedia oplevert, laat het vervolgens echt vliegen.’

Michael Moser (Oprichter Fitchannel.com): ‘Hun startup-DNA en groei-mindset, maakt Bored of Advisors tot een waardevolle partner. Daarnaast hebben ze toegang tot de benodigde kennis en kunde, om effectieve tv- en radiocommercials te ontwikkelen. Deze combinatie van Growth Marketing en Advertising is iets waar wij sterk in geloven.’

Bored of Advisors is een reclamebureau dat zich specifiek richt op startups. Zij werken onder andere voor , , en