Customerbeats optimaliseert klantreis Nefit

Nefit, een merk van Bosch, heeft in samenwerking met Customerbeats de real-time interactie management (RITM) Engagement hub van Thunderhead geïmplementeerd. Met deze hub heeft Nefit nauwkeurig inzicht in de beweging van klanten, dat leidt tot meer afgeronde offertes – in het geval van deze case: een conversie van 25% tot 100%.

Customerbeats richt zich binnen het optimalisatieproces in de eerste instantie op drie aandachtspunten. Als eerst wordt gekeken naar waar de klant zich bevindt. Door de opgebouwde data te analyseren, wordt snel duidelijk wat de behoefte van klantsegmenten is in bepaalde fases van de customer journey.

Daarnaast is meebewegen met de klant een aandachtspunt. Met ieder klantencontact, wordt gebruikgemaakt van het ONE-platform om relevante en specifieke conversaties te selecteren en – in real-time – uit te voeren. Op deze manier kun je bijvoorbeeld onlineadvertenties tot in detail optimaliseren, zodat ze precies voldoen aan wat jouw klant tot aankoop triggert.

Tot slot, bereid Customerbeats de organisatie voor. Door de standaard integratiemogelijkheden van het ONE-platform voorkom je lange technische implementatietrajecten. Bereid je werknemers en samenwerkende partners er daarom op voor dat ze – zeker in het begin van de implementatie – flexibel inzetbaar zijn om de klantervaring te verbeteren.

Over Customerbeats
Customerbeats is een smart-CRM, consultancy & services bureau dat bedrijven begeleidt en ondersteunt met de ontwikkeling en uitvoering van slimme CRM-strategieën. Van advies over aanpassingen in het applicatielandschap tot analyse van klantdata, rapportages en aanbevelingen voor optimalisaties. Customerbeats is onderdeel van de Make Some NOISE Group.