NoProtocol ontwikkelt mobile 3D-experience voor LEGO BOOST

NoProtocol

LEGO BOOST is een productlijn waarmee kinderen de nodige skills zoals coderen en programmeren aanleren. Deze LEGO-set biedt veel mogelijkheden die pas tot de verbeelding spreken als je ze in actie ziet. Met deze uitdaging heeft LEGO digitaal bureau NoProtocol gevraagd een 3D-oplossing te ontwikkelen bedoeld voor digitale retailomgevingen als bol.com en Intertoys.

NoProtocol ontwikkelde een interactieve 3D-animatie waarmee bezoekers hands-on kunnen aanvoelen hoe de robot werkt in combinatie met de app. De animatie werkt in elke moderne browser en is met name gericht op mobile.

De micro-applicatie toont hoe robot Vernie, één van de vijf BOOST-modellen, wordt opgebouwd. Vervolgens kan de gebruiker zelf sequenties slepen en uit laten voeren door de robot. Zo draait Vernie rondjes, beweegt hij voor- en achteruit, schiet een raket af, laat een scheet en doet een knap staaltje beat boxing.

Sander Heikens, Client Services Director bij NoProtocol “Het was een uitdaging om de werking van het LEGO BOOST-product zo getrouw mogelijk te demonstreren in de mobiele browser. We zijn erg tevreden over het resultaat en hopen dat deze applicatie een positieve impact heeft op de verkoop van LEGO BOOST!”

Berend Sikkenga (Head of E-commerce LEGO Benelux): “LEGO’s missie ‘to inspire and develop the builders of tomorrow’ komt tot leven in deze interactieve 3D-animatie van LEGO BOOST. We hopen dat het veel ouders en kinderen inspireert om met LEGO BOOST aan de slag te gaan.”

Credits:
Opdrachtgever: LEGO Benelux
3D-Animatie: Millionviews.com
Ontwerp en technische realisatie: NoProtocol